Sinustako jalkapalloerotuomari tai pelinohjaaja?

1.3.2022

Kesän futispeleihin tarvitaan pelaajien, toimihenkilöiden ja yleisön lisäksi myös joku katsomaan, että kaikki toimii kentällä sääntöjen mukaan. Palloliitto ja seura järjestävät kaikille mahdollisuuden kouluttautua tähän tärkeään rooliin.

Erotuomareiden peruskoulutus

Jalkapalloerotuomareiden peruskoulutus on uudistunut. Koulutus koostuu itseopiskelusta, etäkoulutuksesta ja 6-8 tunnin lähikoulutuksesta. Osa lähikoulusta on myös kenttäkoulutus sekä tutustumisottelut.

Erotuomaritoiminta sopii hyvin pelaajille ja se on melko vaivattomasti yhdistettävissä omaan pelaamiseen, sillä erotuomarit pystyvät melko joustavasti ilmoittamaan omat käytettävyytensä.

Koulutuksiin voivat hakeutua jalkapallosta sekä erotuomaritoiminnasta kiinnostuneet vuoden 2022 aikana 15 vuotta täyttävät ja sitä vanhemmat henkilöt, joiden tarkoitus on toimia aktiivisesti erotuomareina.

Lisätietoja peruskoulutuksesta löytyy täältä:

Koulutuskalenteri (peruskoulutus - lähikoulutus)
Lauantai 26.3. klo 10:00 - 18:30 Tampere (Monitoimitalo 13)
Keskiviikko-torstai 20.-21.4. klo 17:00 - 21:00 Tampere (Monitoimitalo 13)
Lauantai 14.5. klo 10:00 - 18:30 Akaa (Toijalan yhteiskoulun auditorio)

Pelinohjaajakoulutus (seuran oma)

Olemme tilanneet Nokian Palloseuralle oman pelinohjaajakoulutuksen, joka järjestetään maalis-huhtikuun vaihteessa. Riippuen kouluttajien aikatauluista koulutus järjestetään Nokian Palloseuran toimistolla joko ke 30.3. klo 18:00 tai ke 6.4. klo 18:00. Lisätietoja tulee ja ilmoittautumislomake aukeaa heti, kun ajankohta varmistuu.

Pelinohjaajakoulutusta järjestetään yli 14 vuotiaille junioripelaajille sekä lasten ja nuorten ohjaustoimintaa aloittaville henkilöille. Koulutus valmistaa toimimaan pelinohjaajana 7-11-vuotiaiden lasten otteluissa. Pelinohjaajakoulutus toimii hyvin ponnahduslautana erotuomariuralle. Koulutus tarjoaa mahdollisuuden tutustua jalkapalloon uudesta näkökulmasta sekä antaa lisävalmiuksia toimia lasten kanssa.

Etäpelinohjaajakoulutus

Varsinaisten lähipelinohjaajakoulutusten täydentävänä lisänä tarjoamme pelinohjaajakoulutusta etänä muutaman kerran. Etäosallistuminen tarjoaa joustavan vaihtoehtoisen mahdollisuuden osallistua. Koulutuskieli on suomi.

Lisätiedot etäpelinohjaajakoulutuksista:

Yhteystiedot

Jos teillä on jotain erotuomaritoimintaan liittyvää kysyttävää, niin kannattaa olla yhteydessä Palloliittoon. Meidän alueesta (Kanta-Häme ja Pirkanmaa) vastaa Roope Nutikka: roope.nutikka@palloliitto.fi