Valmennuksen kauden 2022 ruotiminen

29.10.2022

Rakkaudesta keltamustaan.

Nokian Palloseuran vastuuvalmentaja Eero Kanerva käy läpi kulunutta kautta ja kääntää katseita jo tulevaan. Kuumalla tuolilla myös Rami Rosenberg.

Nokian Palloseuran kulunut kausi 2022 päättyi jopa yllättäenkin loistavan kauden jälkeen Kolmosen lohkovoittoon.

Läntisen Kolmonen B:n voitto irtosi sillä kaikkein pienimmällä marginaalilla.
Pisteiden ja maalieron ollessa samat Tampereen Pallo-Veikkojen kanssa oli ratkaisevassa roolissa tehdyt maalit, joita keltamustilla oli kaksi enemmän.

Samasta Korista Kolmosen voittajista Pallo-Iirot nappasi suoran nousun ja Atlantis Akatemia kohtasi Kakkosen nousukarsinnoissa Nokian Palloseuran. Atlantis Akatemia oli otteluparissa selkeästi vahvempi ja ansaitusti nousi Kakkoseen.

Vastuuvalmentaja Eero Kanervan mietteet menneestä ja tulevasta:

"Kaikkihan alkoi kun viime vuoden vaihteessa joukkueenjohtaja Orava rupesi kutittelemaan hiukan yllättäenkin Nokian Palloseuran peräsimeen.
Edelliskauden valmennus oli ilmeisesti vähän yllättäen kadonnut tuuleen ja nyt tilalle etsittiin uutta vastuuvalmentajaa. Pienimuotoisen harkinnan jälkeen päätin lähteä opettelemaan aikuisten valmentamista.
Tulospaineita kaudesta ei tässä vaiheessa annettu vaan tarkoitus oli lähteä ajamaan itseä, sekä omia junnuja sisään edustukseen.
Startti oli ripeä ja alun innosta huolimatta haasteita mahtui matkalle.
Koen nyt kuitenkin lämmittelykierroksen olevan juostuna ja seuraavaksi on aika keskittyä itse kilpasuoritukseen.

Tuloksellisestihan mennyt kausi oli todella positiivinen suoritus. Kauteen lähdettiin tietoisesti omien junnujen vastuuta kasvattaen. Pojat vastasivat huutoon hienosti ja omista riveistä löytyykin nyt varmasti niitä tulevaisuuden tähtipelaajia. Myös aktiivisesti kauden mukana ollut runkoporukka ansaitsee ison hatunnoston panoksestaan. "Peksin" (Pekka Äijälä) 21 maalia oli kyllä vahva esimerkin näyttö junnuille missä vaatimustason pitää mennä.

Kakkosen Karsintaan emme päässeet lähtemään ihan parhaista lähtöasetelmista, sillä kauden aikana tärkeään rooliin nousseet Niilo Jalkanen ja Verneri Maunuksela olivat sivussa loukkaantumisten takia.
Muitakin poissaoloja pitkästä kaudesta johtuen tuli ja esimerkiksi alakerrassa avasi näissä kahdessa ottelussa seitsämän eri pelaajaa.

Nämä kaikki yhdistettynä äärimmäisen hyvään vastustajaan, joka hallitsi ottelutapahtumia pelinopeudella ja yksilötaidolla johtivat hyvin yksipuoliseen esitykseen. Tästä saatiin kuitenkin arvokasta oppia, mitä se vaatimustaso Kakkosessa tulee olemaan. Meillä voidaan siis todeta että vaatimustaso tulee nousemaan tulevalle kaudelle selvästi."

Tulevan kauden joukkueen rakennus on aloitettu ja siihen lisänä kaudella 2023 tulee olemaan valmentaja Rami Rosenberg.

Rami: "Mukava palata mukaan aikuisurheiluun ja päästä mukaan täydentämään Eeron kokeilevan oppimisen valmentamista.
Pääsen tukemaan ja seuraamaan Eeron innovatiivista valmennustapaa, joka on raikas tuulahdus sinne vanhan koulukunnan samojen harjoitteiden keskelle. Jo kuluneella kaudella tehty yhteistyö toimi moitteetta ja olenkin todella kiitollinen että omille pojille annettiin vastuuta, johon he hienosti myös vastasivat.

Oma kaksoisrooli tuo varmasti omat haasteensa historiallisen A-juniorien SM-paikan johdosta, mutta kaikki tuki annetaan Eerolle. Nyt päästään hiomaan vielä hommaa valmiimmaksi, varmasti on hyvä valmennusduo kasassa!"

Tulevan kauden joukkueen kasaaminen on aloitettu ja oman rungon pysyessä kasassa haetaan sopivia palasia, jotta tavoite Kakkosen tasosta toteutuisi.

Nokian Palloseura etsiikin muutamaa lisävahvistusta kivenkovaan runkoonsa. Pelaajalla tulee olla jo kokemusta vähintään Kolmosen tasolta tai junioreiden divareista. Kriteereinä joukkueeseen pääsyyn on motivaatio, osaaminen, sitoutuminen ja halu kehittyä jalkapalloilijana.

Vastineeksi sopimuspelaajille maksuton kausi mm. kattavan vakuutusturvan kera.

Nokian Palloseuralla on tarjota myös A-nuorten SM-sarjatason pelejä.
03-05 syntyneille siis Miesten Kolmosen lisäksi laadukkaita pelejä tarjolla.

Nokian Palloseura järjestää uusitulla lämmitetyllä Menkalan tekonurmella avoimet treenit ti 22.11 ja to 24.11 klo 19.45-21.00.
Lauantaina 26.11 järjestetään pelitapahtuma, jossa uusilla pelaajilla on mahdollisuus antaa näyttöjä ja osoittaa ansaitsevansa paikkansa joukkueesta liittyen joulukuussa alkavaan harjoituskauteen.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja:

Vastuuvalmentaja Eero Kanerva 0442849787