Nokian Palloseura ja Nokian Pyry yhteistyöhön jalkapallossa

3.6.2021

Nokian Palloseuran 3. divisioonassa pelaava edustusjoukkue ja Nokian Pyryn 4. divisioonassa pelaava edustusjoukkue ovat solmineet kesäkautta koskevan farmisopimuksen. Sopimuksen myötä edustusjoukkueiden pelaajat voivat käydä tarpeen mukaan pelaamassa ilman seurasiirtoja toistensa peleissä. NoPSin edustuksen pelaajille se tarjoaa mahdollisuuden lisäpeliminuutteihin sarjatasoa alempana ja Pyryn edustusjoukkue saa kaipaamaansa apua pelaajien asevelvollisuuksien tuomiin aikatauluongelmiin.

”Nousumme neloseen avasi hyvän mahdollisuuden yhteistyölle. Toivottavasti farmi tuo meille apua kauden haasteissa ja samalla mahdollistaa peliminuutteja ja kehitysmahdollisuuksia erityisesti NoPS:in nuoremman kaartin pelaajille.” avaa Pyryn edustusjoukkueen päävalmentaja Kari Koskinen yhteistyö tavoitteita.

”On hienoa, että olemme päässeet rakentamaan tämän kaltaista yhteistyötä seurojen välillä ja uskonkin tämän hyödyttävän molempia seuroja sekä Nokialaista jalkapalloa nyt ja tulevaisuudessa!” jatkaa NoPSin edustusjoukkueen vastuuvalmentaja Markus Halme sopimuksen taustoista.

NoPSin kakkosjoukkueen pelatessa tulevalla kaudella 6. divisioonassa, tarjoutuu sopimuksen myötä NoPSin junioreille mahdollisuus pelaamiseen kolmessa eri miesten sarjassa. Pelaajakehityksen näkökulmasta sopimuksella saadaan kaikille junioreille tarjolle sopivan tasoisia ja kehittäviä pelejä aikuisten tasolla.

”Näen tämän hyvänä mahdollisuutena meidän junioripelaajille saada miesten pelejä vyölle jo tänä kesänä. Talven harjoituspelit ovat osoittaneet, että monella meidän B-junnupelaajalla on hyvät valmiudet pärjätä aikuisten peleissäkin.” NoPSin B-junioreiden vastuuvalmentaja Rami Rosenberg analysoi yhteistyön tuomia hyötyjä pelaajakehitykselle.

Sopimus on tehty kesäksi 2021 ja sen mahdollisesta jatkosta sovitaan syksyllä. Molempien seurojen tavoitteena on kuitenkin mahdollistaa myös pidempiaikainen yhteistyö.

”Sopimus on todella iso askel nokialaisen jalkapallon näkökulmasta. Yhteistyö kaupungin sisällä auttaa molempien seurojen joukkueita ja antaa nokialaisille pelaajille mahdollisuuden pelata omalla tasollaan oman kaupungin joukkueissa.”, NoPSin toiminnanjohtaja Sami Päivinen summaa seuran ajatuksia.

”Yhteistyön herätteleminen tällä sopimuksella on oikein tervetullutta. Hyvin toteutettuna yhdessä tekeminen voi avata vaihtoehtoja pelaajapoluille junioritoiminnassakin.”, toteaa Pyryn jalkapallojaoston puheenjohtaja Tatu Haveri.