Nokian Palloseura ja auttamisen tori Commu yhteistyöhön!

20.5.2021

Nokian Palloseura lähtee tukemaan uudenlaisen auttamisen torin, Commun kehittämistä. Yhteistyön tavoitteena on kehittää mobiilisovellusta, jossa avun antaminen, pyytäminen ja vaihtaminen tehdään helpommaksi. Sovelluksen karttanäkymästä näkee helposti, ketkä tarvitsevat ja ketkä tarjoavat apua lähialueella.

"On hienoa olla mukana kehittämässä nykyaikaisia keinoja yhteisöllisyyden lisäämiseksi yhdessä alan ammattilaisten kanssa.", Nokian Palloseuran toiminnanjohtaja Sami Päivinen kertoo. "Commun avulla saamme luotua uuden kanavan tuoda seuran toimintaa ja lajeja sekä mahdollisuuksia osallistua seuratoimintaan paremmin esille niin seurayhteisön nykyisille kuin uusille jäsenille sekä faneille ja muille sidosryhmille."

"Tavoitteemme on madaltaa kynnystä osallistua urheiluseuran toimintaan ja tuoda uusia ihmisiä Nokian Palloseuran peleihin", kertoo Commun kehittäjä Ronnie Nygren. "Tämä yhteistyö hyödyttää molempia; NoPs pääsee kokeilemaan, miten vapaaehtoisten löytäminen onnistuu Commun kautta, ja me saamme arvokasta palautetta suoraan käyttäjiltä."

Käytännössä yhteistyön myötä Nops pääsee ensimmäisten joukossa testaamaan Commun organisaatiotyökaluja sekä kehittämään sovellusta seuroille ja yhdistyksille sopivaksi. Lisäksi tarkoituksena on järjestää toiminnallisia aartenetsintöjä Commussa, joissa nopeimmat Commun käyttäjät voivat voittaa vaikkapa ottelulippuja tai yllätyspalkintoja bongaamalla palkinnot sovelluksen karttanäkymästä.

Commun beta-version voi tällä hetkellä ladata Google Play -kaupasta ja pian myös App Storesta iOS-laitteille.